تاریخ : یک شنبه 17 فروردين 1399
نویسنده : زینب اثناعشر-حنانه روح الامینی-یسناکاشفی

کاربرد سلول های بنیادی خون بندناف در کشورهای مختلف اثبات شده و همواره مورد برررسی و پژوهش قرار دارد. این داستان درباره پسری با بیماری دیابت نوع 1 است که از سلول های بنیادی خون بندنافش برای ترمیم پانکراس استفاده کرده اند!

پدر برت می گوید: پسرم  24 جولای سال 1997 در تورنتو به دنیا آمد. چون قرار بود به روش سزارین به دنیا بیاید، همه چیز از قبل برنامه ریزی شده بود و همه چیز طبق برنامه پیش رفت. یکی از دوستان همسرم تکنسین یک آزمایشگاه در "سن دیگو" بود و تحقیقاتی را که در حال انجام شدن با سلول های بنیادی بود و اینکه جمع آوری سلول های بنیادی فرآیندی بدون درد و آسان است را برای ما بیان کرد.
ما با جراح زنان و زایمان خود درباره امکان جمع آوری سلول های بنیادی صحبت کردیم و او تمایلی به انجام این کار نشان نداد. این پزشک معتقد بود، پیشینه و سابقه بیماری خاصی در خانواده ما وجود ندارد که نیاز باشد ما سلول های بنیادی بندناف فرزندمان را برای وقایع احتمالی نگهداری کنیم. ما حتی انتظار استفاده از آن را نداشتیم اما در هر صورت احساس می کردیم می بایستی کار خوبی باشد که باید انجامش دهیم. علی رغم مخالفت پزشک، ما از او درخواست کردیم که عمل استخراج  و جمع اوری را انجام دهد چون معتقد بودیم هیچکسی نمی داند چه چیزی را آینده رقم خواهد زد. نگاه و تلقی ما این بود در بدترین سناریو، ممکن است این سلول ها، طی 10 سال منقضی شده و پایان خواهد یافت.
در 22 دسامبر سال 2006 زندگی ما به گونه ای تغییر یافت که حتی انتظار آنرا نداشتیم. پس از بروز علائم بیماری، مشخص شد که "برت" دچار بیماری قند خون نوع 1 است که یک بیماری غیر قابل درمان و وابسته به انسولین می باشد و به طور کلی تحت عنوان دیابت کودکان شناخته می شود.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: فواید سلول بنیادی , ,

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید